Co to jest ból zatok?

Pomiędzy zatkanym nosem a wydzieliną, bólem twarzy, uczuciem pełności, uciskiem i bólami głowy, ból zatok może sprawić, że poczujesz się dość kiepsko.

Ból i przekrwienie zatok są zwykle spowodowane sezonowymi alergiami lub przeziębieniem. Jednak niektórzy ludzie doświadczają powtarzających się napadów bólu zatok i przekrwienia, czego powodem mogą być:
• nieprawidłowy rozrost tkanki wewnątrz nosa, zwany polipami nosa
• nierówna ściana tkanki między nozdrzami, znana jako skrzywiona przegroda
• kolejna choroba

Ten rodzaj zatkanego nosa (gdy doświadcza się powtarzających się lub długotrwałych epizodów) nazywany jest przewlekłym zapaleniem zatok.

Leki dostępne bez recepty i na receptę są zwykle stosowane w celu złagodzenia dyskomfortu zatok. Jeśli jednak chcesz spróbować czegoś innego, możesz rozważyć masaż zatok.

Masaż wspomaga drenaż zatok i łagodzi przekrwienie. A wszystko, czego potrzebujesz do tego domowego środka, to twoje palce. Czy samomasaż w leczeniu zapalenia zatok jest pomocny? Za chwilę poznasz techniki samomasażu, które Ci pomogą.

3 techniki masażu.

Samodzielny masaż jest łatwy. Wystarczy kilka minut delikatnego masowania i wywierania nacisku na odpowiednie partie twarzy.

Ciało ludzkie ma cztery pary zatok. Każda z nich nosi nazwę kości, w których się znajduje. Możesz masować tylko te zatoki, które Ci przeszkadzają, lub spróbować masować wszystkie cztery obszary zatok.

1. Masaż zatok czołowych.

Zatoki czołowe znajdują się pośrodku czoła, tuż nad każdym okiem. Zacznij od pocierania dłoni, aby je rozgrzać. Umieść palce wskazujące i środkowe po obu stronach czoła, tuż nad brwiami. Masuj powoli okrężnymi ruchami na zewnątrz, kierując się na zewnątrz, w kierunku skroni. Rób to przez około 30 sekund.

2. Masaż zatok szczękowych.

Zatoki szczękowe znajdują się po obu stronach nosa, poniżej policzków, ale powyżej zębów. Są największymi z czterech zatok. Umieść palce wskazujące i środkowe na obszarze między kośćmi policzkowymi a górną szczęką po obu stronach nosa. Masuj ten obszar okrężnymi ruchami przez około 30 sekund. Aby uzyskać silniejszy nacisk, używaj kciuków zamiast palców wskazujących.

3. Masaż zatok klinowych/sitowych.

Zatoki klinowe znajdują się z boku czaszki w kości klinowej, która znajduje się za nosem i między oczami, tuż pod przysadką mózgową. Zatoki sitowe znajdują się w kości sitowej, kości oddzielającej jamę nosową od mózgu.

Ta technika dotyczy obu typów zatok. Umieść palce wskazujące na grzbiecie nosa. Znajdź obszar między kością nosową a kącikiem oczu. Mocno uciskaj w tym miejscu palcami przez około 15 sekund. Następnie palcami wskazującymi przesuń w dół wzdłuż grzbietu nosa. Powtarzaj powolne ruchy w dół przez około 30 sekund.

Możesz powtórzyć wszystkie te masaże kilka razy, aż twoje zatoki poczują ulgę od przekrwienia. Możesz również połączyć masaż zatok z innymi domowymi metodami, takimi jak ciepłe kompresy lub inhalacja parowa, aby uzyskać dodatkową ulgę.