Przechodząc na dietę odchudzającą, warto jakoś wspomóc organizm, by uzyskać jak najlepsze efekty. Pierwsza myśl, to aktywność fizyczna – i prawidłowo! Ćwiczenia poprawią metabolizm i przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Pytanie, na jakie ćwiczenia postawić żeby wesprzeć dietę odchudzającą? Poniżej, kilka wskazówek, które warto wdrożyć w życie dla jeszcze lepszego efektu diety.

Ćwiczenia oddechowe

Rola powietrza (natleniania komórek) jest istotna w funkcjonowaniu organizmu i jego zdrowia. Z wiekiem, człowiek traci naturalną skłonność do właściwego oddychania przeponowego, na rzecz tzw. górnego – szybszego i płytszego. Procesy oddychania i trawienia są ze sobą powiązane, stąd zbawienny wpływ wstrzymywania oddechu na naszą wagę. Chcąc wspomóc dietę, warto wyrobić sobie nawyk kilkukrotnego w ciągu dnia zatrzymania powietrza w płucach na ok. 30 sekund.

Spalanie tkanki tłuszczowej ćwiczeniami

Aby zmusić organizm i nasz metabolizm do spalania tkanki tłuszczowej, należy ćwiczyć w tzw. strefie aerobowej tętna (strefa spalania). Co to oznacza? Różne źródła podają nieznacznie inne zakresy, ale zwykle jest to około 60-75% tętna maksymalnego. W zależności od wytrenowania efekt taki przyniosą różne ćwiczenia – czasem wystarczy energiczny marsz, czasem spokojny trucht. Średnio, po około 30 minutach takiej aktywności, organizm wchodzi w fazę spalania tłuszczu. Łatwo zapamiętać regułę „3x30x130” – 3 razy w tygodniu, ćwicz przez 30 minut z intensywnością 130 uderzeń serca na minutę.

Konkretne ćwiczenia dobierz indywidualnie

Nie ma jednego zestawu ćwiczeń lub konkretnego sportu, który wesprze odchudzanie u każdego człowieka. Przechodząc na dietę, warto zachować ogólną aktywność. Można chodzić na spacery, korzystać ze świeżego powietrza, odbywać wycieczki górskie czy jeździć na rowerze. W zależności od ogólnej sprawności i wytrenowania, powinniśmy wybrać takie ćwiczenia, które nas nie przeciążą. Przykładowo – regularne bieganie wysmukla sylwetkę, ale nie jest wskazane u osób otyłych. Z kolei pływanie może wyszczuplać, ale tylko gdy jest naprawdę energiczne. Wreszcie, dla niektórych, tylko spokojna joga lub pilates, wesprze dietę i nie nadwyręży organizmu.